Pozycjonowanie organiczne strony internetowej

POZYCJONOWANIE ORGANICZNE

Odpowiednio zbudowana witryna utrzyma się w wynikach wyszukiwania bez potrzeby płacenia za kampanie reklamowe

Czym jest pozycjonowanie organiczne?

Pozycjonowanie organiczne sprowadza się do stworzenia lub dostosowania już istniejącej strony internetowej bądź sklepu internetowego w taki sposób, aby zapewnić wyszukiwarce jak najlepsze indeksowanie treści nasze witryny. Odpowiednio stworzona struktura witryny pozwoli robotom odpowiednio indeksować witrynę w wynikach wyszukiwania.

 

Strona internetowa bez odpowiednio zoptymalizowanych elementów meta pozostaje pozostawiona losowi – robot indeksujący “wyciągnie” z naszej witryny nagłówki, opisy i słowa kluczowe jednak dokona się to w sposób losowy co przełoży się na słabą pozycję strony internetowej w wynikach wyszukiwania.

 

Należy mieć na uwadze konkurencję, ponieważ im więcej firm które świadczą usługi o podobnej tematyce tym trudniej jest się wzbić przez wyniki wyszukiwania dla danych fraz. Dobrze zbudowana witryna pozwoli nam utrzymać naturalną pozycję za którą nie trzeba płacić, oczywiście można uzyskać efekt natychmiastowy poprzez utworzenie płatnej kampanii ale uwzględnienie pozycjonowania organicznego zawsze utrzyma naszą stronę wyżej, a nie daleko w tyle  wyników wyszukiwania.

Różnica między pozycjonowaniem organicznym
i kampanią płatną w Google ADS

Dzięki pozycjonowaniu organicznemu jesteśmy w stanie zapewnić sobie wysoką pozycję w Google poprzez przedstawianie w witrynie w sposób prawidłowy treści związanej z naszymi produktami czy usługami, która jest wartościowa i niepowtarzalna.

 

W przypadku kampanii płatnej możemy zapewnić miejsce na szczycie listy wyszukiwania pod daną frazą ale tylko na okres kampanii za którą płacimy, jest to jedna z głównych różnić, która odróżnia te dwa typy pozycjonowania.

Dodanie witryny do Google

Ważnym elementem przy “powiadomieniu” Google o nowej stronie internetowej lub aktualizacji treści jest uwzględnienie przesłania mapy witryny do Google Search Console, która ułatwi robotom indeksującym prace przy indeksowaniu naszej treści w tym wszystkich podstron, jakie posiada nasza witryna internetowa. Warto zadbać, aby każda podstrona witryny została zbudowana w sposób odpowiedni i zgodny z zasadami SEO.

 

Dobrym przykładem może być lista usług w zakresie elektryki.

 

Załóżmy że chcemy dodać usługę instalacji gniazdek elektrycznych w Warszawie, kiedy witryny jest źle zbudowana i wykluczona z wyników przez robota indeksującego, po prostu nie będzie istnieć w wynikach wyszukiwania pod frazą “instalacja gniazdek elektrycznych Warszawa”.

 

Warto zadbać, aby każda usługa posiadała swoją osobną podstronę, opisującą zakres działań jakie obejmuje. Pamiętaj że strona internetowa składa się nie tylko ze strony głównej ale również z podstron, dzięki którym precyzujemy to co chcemy przedstawić klientom.

Zapytaj o ofertę